Fel skola, tonårsbarn och en trotsig 6 åring

Häromdagen fick jag ett mindre roligt brev på posten gällande val av skola till Liam

Vårat område där vi bor ligget mittemellan de två skolar som kinna har och som är alternativ till Liam, områderna till vart man hör delas av genom den väg som går bakom vårat område, men Liams pappa bor på andra sidan vägen. Så när han bor hos mig så hör vi till ena skolan och när han bor hos sin pappa hör han till den andra skolan. Men eftersom Liam står skriven hos mig så hör han först och främst till den skola som jag inte ville ha.

Vi hade valt att få den andra skolan eftersom jag känner till skolan och många av personalen där då båda mina bröder har gått där och även Robin, det har alltid fungerat bra och personalen har vart jättebra. Tyvärr är det alldeles för många elever som börjar där till hösten så vi får inte den skolan utan får nu bekanta oss med en ny skola. Det känns väldigt trist men det får väl gå, våran granne ska också börja där så vi ska försöka så de får komma i samma klass iaf.

Kan inte fatta att Liam redan blir 6 år snart och ska börja förskolan till hösten, vart har tiden tagit vägen? Och Robin....14 år snart....och min lilla kille har kommit i målbrottet....jisses. Det händer mycket nu och ibland är livet här hemma inte så ljuvligt...mycket tonårshormoner som vissar sig på olika sätt och en trotsig 6-åring.... Bara att bita ihop ibland ;)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra