Drogpåverkad på jobbet

Här kan man läsa om en narkossjöterska som sövde sig själv efter att ha kommit över narkosmedel. Tydligen är inte detta första gången personen i fråga tar ngn form av drog på jobbet.Förstår inte vad folk tänker med, arbetar man inom sjukvården är man där för att hjälpa andra och till hur stor hjälp är man om man drogar sig själv på arbetet, då är man ju en fara för patienterna.

Det står även att sjukhuset ska se över rutinerna över överblivna läkemedel och det fick mig att tänka på rutinerna kring detta på mitt jobb. Ska jag va helt ärlig så kan jag nog säga att de är bristfälliga, antar att man inte tänkt på detta eftersom det inte hänt ngt än. Men även om man tror att det finns INGEN på ens arbete som skulle kunna ta mediciner så kan det ju tyvärr vara så. Och varför inte ta det säkra före det osäkra och skärpa rutinerna. Detta är ngt som jag tänker ta upp till diskussion på mitt jobb. ( fast nu när jag tänker efter så är rutinerna ganska bra när det gäller de narkotikaklassade läkemedlen, det är mer "vanliga" mediciner det skulle kunna brista på)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra