Könsultraljud?

Om 6 dagar ska vi ju på ultraljud igen, ser fram emot detta :)

Har även funderat på om man skulle göra ett könsultraljud längre fram, funderar mest på det av praktiska skäl. Vore kul att kunna köpa kläder och prylar i "rätt" färg i stället för massa neutralt.

Fast min magkänsla säger mig redan vad det är för kön...hehe. Jag har haft rätt på båda mina tidigare graviditeter så jag skulle bli förvånad om jag hade fel nu...men man kan ju aldrig veta...

Har i någon erfarenhet av könsultraljud?

Hur säkert är det egentligen?


Kommentarer
Postat av: Jane

Det brukar väl vara över 90% säkerhet åtminstone :) Det är vad jag hört.



Jag har absolut inget emot att folk gör könsultraljud - men tänk på att du går miste om den roliga överraskningen vid förlossningen, och att det ju tyvärr KAN visa fel vid ultraljudet. :)



Fast det där med överraskningen. Jag kände ju redan från början att jag förmodligen väntade en son. Jag var bombsäker! Och det blev det ju. Så ens magkänsla stämmer nog bra, även om oddsen i och för sig är väldigt bra också ;)

2010-10-26 @ 16:27:26
URL: http://www.janejohansson.se/



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra