Ut i arbetslivet igen

Den 29:e augusti blir Molly 5 månader och i början av september kommer jag börja jobba lite igen så Fredrik kommer få vara hemma med Molly.

Jag har bara gjort schema fram till 16 oktober än så får vi sen sen hur vi gör.

Jag kommer jobba ungefär 52%, men det bästa är att det är ungefär bara ett pass i veckan jag kommer jobba ändå. I bland jobbar jag en dagtur medans vissa veckor så är det ett helt dygn jag jobbar. Att jobba dygnet kommer kännas jobbigt men är tack vare att jag har såna långa pass som jag kan jobba väldigt få dagar.

Tror detta kommer bli bra, och skönt för Fredrik att få va hemma lite med Molly med för när han jobbar så är han inte hemma innan halv sex och då blir det inte så mycket han hinner va med henne på vardagarna.

Ni som är mammalediga, hur gör ni? Delar ni på föräldraledigheten?


Kommentarer
Postat av: Jane

Svar: Jag och Peter delar på ledigheten, fast jag har tagit ut fler dagar. :-) Önskar SÅ att jag kunde hitta ett tillfälligt jobb nu innan nästa kommer... Bara någon helg ibland. Vore skönt att jobba lite innan man rusar in i nästa föräldraledighet, haha :-P

2011-08-24 @ 11:28:59
URL: http://www.janekallqvist.se



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra