Lite smått jobbigt...

Har ju sen ganska länge tillbaks känt av sammandragningar, något som är nytt för mig trots att detta är min tredje graviditet. När jag väntade mina två andra barn så kände jag varken av sammandragningar eller några förvärkar innan vattnet helt plötsligt gick.... 15 dagar tidigare har jag fått båda mina pojkar :)

Har iaf tyckt det vart lite småjobbigt idag eftersom jag haft ganska mycket sammandragningar, några av dom har vart lite mer smärtsamma som mensvärk ungefär.

Bara hoppas att det inte ska fortsätta så här hela tiden av de veckor som är kvar för då kommer det bli riktigt jobbigt. Är ju nu bara i v 31+3

Vad kan man göra mer än att ta det lugnt för att underlätta?


Kommentarer
Postat av: Jane

Sammandragningar kan vara SÅ jobbigt, hade det av och till nästan hela graviditeten kändes det som. Ibland lätthanterliga och ibland jätteonda :-/

Jag smekte magen i cirkelrörelser efter att ha intagit ryggläge i soffan oftast, det hjälpte, haha. Annars så vet jag ingenting som direkt fungerade. :-/

2011-01-29 @ 00:00:13
URL: http://www.janejohansson.se



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra