God Morgon

Fredag.... i dag åker Fredrik och lasse till Varberg för att kolla på Takida / Europe. Inte alls avundsjuk ;) Fast jag kunde åkt med om jag ville men dels så är det kul att de kan göra ngt själva och så vill jag inte lämna bort Molly så länge :)

Istället är jag hemma med Molly, Liam och Wilma och vi kanske åker och kollar när Liams pappa spelar i kväll med sitt band, beror lite på vädret.

I går så skulle Robin och Samuel campa ute i skogen och vi gick dit för att se hur de hade det



Vi hade lite svårt att hitta dit men Samuels mamma kom och mötte upp oss, hon va där en stund också



Så här mysigt var det





Vid 7-tiden i morse kom Robin hem med sina saker och då hade de knappt sovit ngt...det hade vart för varmt ;)

Nu ligger han på soffan och sover ;)

Stället där dom var kallas skolskogen

Skolskogen definieras som ett avgränsat område, vilket disponeras av skolan för planerade lektioner och utevistelse. I skolskogen kan man kombinera undervisning och lek på ett sätt som är svårt att göra i ett klassrum. Miljöundervisning, konkretion, ämnesintegrering och undersökande arbetssätt kan tillämpas i oändliga kombinationer. Dessutom får eleverna frisk luft, gott om utrymme och deras behov av rörelse tillfredsställs.

Det som är nytt med skolskogen är organsisationen. Skolan får tillgång till ett område som mera permantent finns tillhanda för skolans räkning. Man tecknar ett avtal med berörda markägare, som innebär att skolan får tillstånd att göra mera än allemanrätten tillåter. (Ur Lära med skolskogen)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra