Köksmöbler

Hittade några bilder på nätet som jag tänkte visa er för att ni ska få se vad jag tänkt kring köksmöbler.

Kravet är att vi ska få plats 6 personer

Det är typ ett sånt här bord med stolar som jag kollat på, nackdelen är att eftersom det är ovalt måste jag ha en iläggskiva i så vi får plats alla och då blir bordet längre än om det hade vart helt kantigt på hörnerna om ni förstår vad jag menar. Man förlorar plats genom att det är rundat.

Köket är inte så stort så det är bra med minsta möjliga mått men att man ändå får plats 6 personer utan att det känns trångt vid bordet när man äter. Och vi måste möblera på så sätt att man sitter tre på varje långsida.



Vi hade kanske tänkt ett vitt bord med svarta stolar som ni ser på bilden nedan



Ett annat alternativt är att ha typ detta bordet som då kanske är smartare när det inte är rundade hörnen, fast då får man inte samma helhet på bord och stolar som det är ovan.



Vad tycker ni??

Martina...hoppas du läser detta nu som jobbar med inredning ;) Ge mig tips :)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tyckte att det är jättefint som på mittenbilden med vitt bord och svarta stolar, mer levande på det sättet på något vis och de runda hörnen gör att man får en mjuk upplevelse av rummet.

2011-11-01 @ 18:19:43
URL: http://lngela.wordpress.com
Postat av: Fredrik

Tycker det vita bordet med svarta stolar :)

2011-11-01 @ 21:53:55
Postat av: Martina

Tur någon säger till mig när jag missar inlägg:-)

Jag ska fundera lite!

Spontant;

Räkna ca 60cm per plats- bredd beror lite på hur mycket saker man vill ha på bordet till alla, ketchup, papper, dricka osv. Ett ovalt tar som du säger "mer" plats, men ger å andra sidan utrymme till extra sittplatser i böjarna liksom, bra om kompisar är hemma. Med barn som far runt finns de fler bra aspekter med runda hörn:-)

Det finns ovala bord som inte är så "ovala", alltså mer med rundade avslut.

Jag tycker personligen att brytning av färg på stol o bord är finast, alltså vitt-svart:-)



Lycka till! Så underbart med huset!

2011-11-15 @ 21:38:15
URL: http://martinaskaos.blogg.se/



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra