Gemensam eller delad ekonomi?

I går pratade jag och Fredrik lite om det här med ekonomi, vi är ju särbo så det faller ju sig ganska naturligt att vi har delad ekonomi :)

Men nu är jag lite nyfiken hur ni som är sambo har det?

Har ni gemensam eller delad ekonomi?
Hur delar ni upp det?
Sköter ni ekonomin ihop eller är det en av er som alltid sköter det där med räkningar osv.?

En person kanske tjänar mer än den andra, och en kanske har mer privata räkningar än vad den andra har?

Bara lite nyfiken på hur andra gör :)


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag och Peter delar allt, rätt av. Dagen vi flyttade ihop sa vi att "nu har vi delad ekonomi, and that's it". Annars finns ju risken att det blir smågnabb om vem som ska betala vad, vem som har flest privata räkningar, vem som tjänar mest osv. Inget roligt alls.



I början tjänade jag mer än Peter, och nu tjänar han mer än mig :-)

2011-10-27 @ 12:24:21
URL: http://www.janekallqvist.se
Postat av: Elinor

Vi betalar våra egna räkningar själva och de gemensamma räkningarna delar vi på. Resten, mat och sånt blir lite som de blir. Så man kan väl säga att vi både har delad och gemensam.

2011-10-27 @ 19:15:51



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra