Lördag i sjukstugan

Japp...Liam är fortfarande sjuk :(

Just nu har han knappt ngn feber men 6.30 i morse hade han 39,3 och fick alvedon. Han har en jobbig hosta med så hostmedicinen här hemma kommer väl till användning.

Jag är ganska lugn av mig när det gäller barnen om dom är sjuka, ringer nästan aldrig sjukvårdsrådgivningen eller uppsöker läkare om jag inte känner mig väldigt osäker. Tror man har vant sig vid åren ;)

Men i går kväll ringde jag faktiskt sjukvårdsrådgivningen....

Liam hade en temp på 39,3 och fick då alvedon. Ca 2 timmar senare hade han 40 grader i temp?! Med alvedon i kroppen så borde inte tempen ha gått upp...även om den inte sjunker så borde den stannat upp. Hade inte gått tillräckligt lång tid för att ge alvedon igen heller...

Då kände jag att jag behövde rådgivning!

Jättetrevlig personal måste jag börja med att säga, och att hon dessutom berömde mig flera gånger för att vara en superduktig mamma gjorde ju inte saken värre ;) hehe... berömet fick jag för att vi använder oss av rumptermometer här hemma...inte så kul alltid kanske men dock det som är bäst :)

Hursomhelst så fick jag rådet att hälla i Liam massa vätska de närmaste två timmarna och det gjorde jag, Liam va jätteduktig. Senare hade tempen gått ner till 39 grader och då hade det gått såpass lång tid så jag kunde ge alvedon igen :)

Vet att det är viktigt att dricka ordentligt när man har feber men nu förstår jag nog ännu mer hur viktigt det är!
Så om era barn har feber, ge dom massa och dricka!


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra