Ätbara byggbitar för barn

De här ätbara byggbitarna tyckte jag va lite roliga och smarta

 



Giftfria och klimatsmarta byggbitar av majsstärkelse.

Ett material som är fantastiskt roligt att arbeta med, man kan bygga enkelt eller göra det mer avancerat. Det passar väldigt många eftersom man anpassar byggandet efter sin egen förmåga. Med fantasins hjälp kan du åstadkomma nästan vad som helst. Fukta bitarna mot en wettexduk och sätt ihop. Du kan klippa, skära och forma bitarna hur du vill. Materialet fäster på trä, glas, papper och mycket annat. Bygg på pappskivor eller gör fina tittskåp i skokartonger. Toarullar, kartonger och pinnar är bra stöd att bygga runt. Du kan använda riktiga grenar när du gör träd.

Gjort av majs, biologiskt nedbrytbart. Färgat med giftfria och klimatsmarta livsmedelsfärger. Släng allt på komposten när ni lekt klart. (Naturligtvis kan du även äta dem, men de smakar inte så mycket.)

De finns att köpa i olika stora förpackningar och dyra va de inte heller

De finns att köpa på
Ekoleko.se

Tror Molly får bli lite större bara innan jag införskaffar de här :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ju dom jag pratade om när jag var hos dig sist som Bella fick i julklapp när hon var 3 som Ewe åt upp :)

2011-09-07 @ 18:30:58



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra