Snopet

Häromdagen skulle jag köpa en ny förpackning ersättning, köper Baby Semp 2.

När jag kom hem från affären så ser jag att det står Baby Semp 2 Tillskottsnäring från 6 månader på. Den jag alltid köper heter Baby Semp 2 Modermjölksersättning från 4 månader.

Söker på nätet och läser då detta:

Semper följer EUs direktiv för modersmjölksersättning och tillskottsnäring. Därför har vi bytt åldersindelningen på BabySemp 1 och BabySemp 2.

BabySemp 1 är en modersmjölksersättning och kan därmed ges som fullvärdig näring från födseln och upp till 6 månader, för barn som inte ammas.

BabySemp 2 är en tillskottsnäring från 6 månader. Den kan ges som tillägg till eller ersättning för annan måltid, som en del av barnets alltmer varierande kost.

BabySemp 3 en tillskottsnäring som kan ges som alternativ till mjölk från 9 månaders ålder.

Snacka om att jag blev snopen!

Lite synd att man inte blivit informerad om detta, tycker att affärena skulle informerat om det. Nu hade jag tur att jag hittade den jag brukar köpa i en annan affär och jag har ändå funderat på att byta till välling men jag vill ha en försiktig övergång och vill därför kunna använda den jag haft hittils ett tag till.


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra