Semestertripp till stockholm

I Tisdags morse satte vi oss i bilen för att bege oss till stockholm med husvagn, åkte vägen förbi Eskilstuna och hälsade på morfar och sen vidare mot stockholm.
 
Innan vi var framme på campingen stannade vi på en pizzeria för att äta, mycket märkligt va det där. Kollade menyn och beställde...när Fredrik sa vilken pizza han ville ha så frågade han på pizzerian...vad är det?
 
Då blev vi oroliga...visste han inte ens vad de hade för pizzor?!
 
Lång tid tog det innan vi fick maten, pizzasalladen va äcklig och vi va de enda gästerna. Men personalen va faktiskt trevliga och när vi väl fick pizzorna så va det små pizzor men goda va dom iaf ;)
 
  
 
 
Sen vidare till campingen, vi va inte där innan strax innan 21 på kvällen så det va bara att fixa husvagnen och resa förtält med en gång. Det tog sin lilla tid men det gick rätt bra ändå och Molly va otroligt tålmodig hela dagen. Hon somnade riktigt gott sen kan jag lova men det blev en sen kväll och vi va alla riktigt trötta.
 
Vi bodde på Gålö Havsbad, ca 3 mil från Stockholm. En väldigt lugn familjecamping som låg i ett naturområde precis jämte havet. Det va fint men inget ställe jag skulle åka till igen. De hade en väldigt liten butik och inte så stort urval på matvaror, nybakade frallor varje morgon sa de och visst fanns det de men svindyra! Och inte några såna där goda som brukar va på campingar utan såna de brukar baka i affären.
 
Jättefrächa toaletter och duschar och modernt, kranarna hade såna där sensorer så det spolade vatten när man satte händerna under. Men även toaletterna hade sensorer så de spolade av sig själva...problemet va bara att de spolade ju för fan innan man ens hann bli klar på toa så då fick man snabbt resa sig upp för att inte få en rejäl tarmsköljning eller nåt...precis värdelöst va det! Lyckades aldrig lista ut hur de funkade riktigt men tre gånger lyckades jag bli klar innan det spolade :)
 
Nog om campingen
 
På onsdagen tog vi bilen till Haninge för att därifrån ta pendeltåget in till centrala stockholm, köpte sån där remsa med biljetter så vi skulle klara oss men redan i Haninge stod vi som frågetecken. Spärrarna man skulle gå igenom öppnades när folk la sitt "kort" emot men vi hade ju biljetter som skulle stämplas och i luckan där ngn borde sitta fanns inte en käft så vi tog oss igenom ändå utan att betala....fattade ingenting :(
 
 
Väl inne i stockholm så promenerade vi och promenerade och promenerade....jisses vad vi gick :)
 
Grabbarna hittade några roliga butiker, bl a denna
 
 
Jag hittade också några roliga butiker :)
 
 
 
Hade tyvärr inte råd att handla ngt ;)
 
I Louis Vuitton butiken va jag faktiskt inne men det kändes som jag inte riktigt passade in där, stod massa vakter där inne och jag kände mig uttittad. Grabbarna va med inne också och de frågade vad en väldigt liten plånbok kostade...2400 kronor!!
 
Så i Gucci butiken vågade jag inte ens gå in.
 
Trodde jag skulle finna mer roliga butiker men det gjorde jag faktiskt inte, sen kollade jag väl inte så noga heller för vi hade ju bara en dag på oss och det fanns mycket att kolla på.
 
När vi gick förbi St:a Clara kyrka så var det massa folk där som köade, de hade nog ngn utdelning av mat till henmlösa
 
 
 
Plattan gick vi förbi också, första gången jag såg det i verkligheten och jag trodde faktiskt att det skulle va större
 
 
på bilden ser det faktiskt ut att va ganska stort med fast det är det inte i verkligheten, lite senare kunde man se en polisbil mitt på plattan, ganska vanlig syn skulle jag tro.
 
Gamla stan, stureplan, slottet, kungsträdgården passerade vi med, och massa andra ställen. Som sagt...vi promenerade massa den dagen så på kvällen va rätt trötta. Va tillbaks på campingen vid 21 igen tror jag.
 
Torsdagen spenderade vi först på stranden och sen åkte vi mot skärholmen, till Vårberg där vi besökte min vän Camilla. Blev ännu en sen kväll och i morses var det dags att packa ihop.
 
En alldeles för kort semestertripp!
 
Vill åka till stockholm igen och då stanna fler dagar, då skulle jag vilja ha stockholmskortet och åka på massa roligheter som skansen, gröna lund mm. Och åka runt mer och se fler delar av stockholm.

Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra