Mycket just nu....

Usch...just nu känns det som att det blivit lite för mycket för mig....

För 2,5 år sedan när jag förlorade min lilebror hände ngt med mig, sorgen övergick i en depression och jag fick problem med koncentrationen, blir mer uppstressad när det är mycket omkring mig eller när jag har mycket att tänka på, svårt att fokusera m.m

Emellanåt funkar jag bättre men i kväll kände jag att jag tappade fokus igen och det känns stressande med allt just nu.

Idag har vi vart på lussefirande, i morgon kväll ska vi bort, onsdag har vi inget inbokat, torsdag jobbar jag dygn samtidigt som jag måste va på ett möte på Robins skola på e.m. På fredag fick jag ett "möte" inbokat på kvällen, lördagens planer måste ändras lite då jag idag fick reda på att jag ska till min ena halvsyster för lite julfika...ALLA mina halvsyskon på pappas sida och deras barn kommer (5 syskon och 10 syskonbarn). På söndag är det jobb igen, måndag julavslutning för Liam, tisdag inget jobb, onsdag jobba på dagen och på kvällen har vi bjudit hem Fredriks X-bonusbarn, torsdag jobb och besöka Fredriks lillebror i Borås, Fredag - Julafton!

Har endel julklappar kvar att handla som jag inte vet hur jag ska hinna med, julmat ska inhandlas och förberedas...

Och julen.... jag är van vid ett lugnt julfirande med mina barn...i år blir det mer liv och rörelse eftersom det är fler barn och så kommer mamma och min lillebror hit, på juldagen ska vi till svärmor och fira jul med Fredriks bröder och deras barn. Det låter kanske inte så konstigt för andra, och egentligen är det ju mysigt...det är väl så julen ska vara? Man firar med massa olika familjemedlemmar...men för mig har det aldrig varit så, jag är inte van vid massa liv och rörelse...

Vet att det kommer bli bra men just nu käns allt bara stressande.... och så saknar jag min lillebror väldigt mycket...


Kommentarer
Postat av: Marie-Ann

Det är vid dessa stunder som vi saknar dom som inte är hos oss längre, som mest.Det är tufft men på något sätt så tar man sig igenom det, genom att fördjupa sig i sina nära och käras kärlek, dom som fortfarande finns där.Hoppas stressen blir mindre ju mer du blir klar med klappar och förberedelser.

2010-12-13 @ 22:53:12
URL: http://marieann.se
Postat av: Johanna

Jag saknar honom med!

2010-12-13 @ 23:46:45
URL: http://yohannnag.blogg.se/
Postat av: Jane

Stackare :(

kramar

Aldrig kul att behöva känna stress heller. Jag vR van vid superlugna julaftnar fram tills år 2000 då jag var 11 år och mina föräldrar skildes åt. Och när jag träffade Peter blev det ännu värre med "åka-runt-och-träffa-alla-julstressen". Det är ju aldrig någon som kan förmå sig att åka hem till oss heller :P

Men i år så blir det Peters Pappas familj/släkt på förmiddagen och på eftermiddagen åker vi till min Släkt som samlas hos Mormor och Morfar, som de alltid gjort :)

2010-12-14 @ 05:18:53
URL: http://www.janejohansson.se
Postat av: Sara

Varma tankar till dig Petra! Kram

2010-12-14 @ 08:52:25
URL: http://www.metrobloggen.se/smuliz8



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra