Recept

Tänkte lägga ut receptet på äpplepajen som jag gjorde till Robins födelsedagen, den är riktigt god och sen jag började göra denna så gör jag aldrig vanlig smulpaj längre.

Äpplepaj

Skala och skiva äpplen  och lägg i en smörad form, strö över lite socker och ev. lite kanel.

Blanda sen:

2,25 dl vetemjöl
2,25 dl strösocker
1 tsk bakpulver

Tillsätt sen 1 ägg och blanda

Strö hela blandningen över äpplena och ringla sen 100 g smält smör över

Grädda i 200 grader ca 20 min

Servera med vaniljsås eller vaniljglass ( godast med glass till enligt mig )


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra