Ingen pappa....

Fick papper från stora sonens skola där man skulle skriva i kontaktuppgifter, det är för att skolan ska ha alla uppgifter om de skulle behöva ha tag på eleven eller föräldrarna.

Namn, adress, telefonnummer till elev, mamma, pappa eller kanske annan kontaktperson.

Fyllde i sonens uppgifter, mina uppgifter och kom sen till pappans uppgifter....
Kändes meningslöst att fylla i de uppgifterna eftersom han bor i annan kommun, har ej hans adress och han svarar aldrig i telefon...särskilt inte från nummer som han inte känner igen.

Frågade sonen om vad han tyckte och han tyckte inte vi skulle fylla i några uppgifter där, det va bara onödigt...

Han har helt rätt i det så Faderns namn och uppgifter är nu tomma... men det känns också fel, precis som att han inte har ngn pappa eller att man inte vet vem pappan är....

Hur skulle ni gjort?

På annan kontaktperson fyller vi iaf i uppgifter :)


Kommentarer
Postat av: Mizca

Ibland kan det ju faktiskt vara sådär och då finns det inte mycket man kan göra åt saken. Men personalen vill ju ändå kunna kontakta någon mer än mamman så det är ju jättebra att någon annan person i närheten kan stå med som kontaktperson faktiskt ..

När jag jobbade på Almedahls skrev jag självklart upp Andreas som första hand och ville haft med typ mamma/pappa men eftersom dem bodde 7 mil ifrån så valde jag därför min svärfar istället då han bodde i samma by.. mer praktiskt !



Svar: Taaack =)

2011-09-09 @ 13:07:04
URL: http://www.mizca.se



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra