Barnomsorg...tyck till...

Från 1 april har jag sökt barnomsorg och inte ett ord har jag hört...

Har i över en veckas tid försökt få tag på den ansvariga för barnomsorgen här på orten och äntligen...idag ringde hon upp! Inom en vecka ska jag få ett erbjudande, nu hoppas jag att jag får där jag vill med annars vet jag inte hur jag ska göra.

Vet att det är svårt att få en plats men får jag 15 timmar i veckan så underlättar det otroligt mycket för vår familj, och det blir en bra start med dagis för Molly med så få timmar.

Och jag jobbar alltså för er som inte vet det, så mina timmar jag behöver för barnomsorg är därför.

Vi har ju här i kommunen med att om man är arbetslös så kan man få 15 timmar i veckan, jättebra kan jag tycka... MEN...jag tycker att det ska va i mån av plats. De barn som har föräldrar som arbetar ska inte behöva vänta på placering för att alltför många platser tas upp av "15-timmars" barn.

Missförstå mig inte...som jag sa så tycker jag att det är bra att de barnen kan få lite dagistid med men då det är svårt med platser så tycker jag bara att vi som har arbete ska först och främst ha plats.

Vad tycker ni?
Hur är det där ni bor....har ni också rätt till dagis när ni är arbetslösa?


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra